tenta och kårobligatorium

har tenta imorgon, känner mig lagom laddad... orkar inte ens plugga mer fastän jag vet att jag borde. less på skiten nu. mad dog har lovat att bjuda mig på burger ling om han får bättre resultat än mig. skulle inte förvåna mig om han fick det. ändå är det andra gången jag läser den här skitkursen. det är bara att inse, processrätt är inte min grej. den är alldeles för teknisk och lagbunden.

istället har jag grävt ner mig i frågan om hur det kommer bli med kårobligatoriet. jag är rädd för att de kommer ta bort det och därmed döma JF till döden, vilket absolut inte får hända! som förslaget ser ut nu i SOU:n kommer föreningsobligatoriet vara kvar, men man kommer kunna välja att bara betala en administrativ avgift istället för hela medlemsavgiften. jag ser årsbalen flyga ut genom fönstret... eller att den hålls på huset. det finns värre öden iofs, men det är inte bara den som kommer ryka. spxt, vad kommer hända med det? kommer klubb gå runt med nuvarande priser och attityd? för mig kanske det inte kommer spela så stor roll om JF finns kvar om fem år eller inte, men jag tänker på alla andra som kan gå miste om den roligaste tiden i deras liv. det vill vi inte ska hända!

tur att det finns något som engagerar mig iaf.

Kommentarer
Postat av: Erik

Lycka till! Håller tummarna.

2006-04-21 @ 06:58:34
Postat av: Kattis

Nu sitter du och skriver din tenta och naturligtvis så går det jättebra!! =)

(jobbigt att vara emot kårobligatorium och vilja rädda JF samtidigt..)

2006-04-21 @ 10:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback