bananskalsglidare

jag har funderat mycket de senaste dagarna, på allt möjligt. mest har det ju så klart varit om mitt ex, vad det egentligen är som pågår inom mig vad gäller honom. jag kan inte läsa mig själv där, lite läskigt. men väldigt mycket framtidstankar dyker även upp.

om ett år är jag 3 månader ifrån att börja på mitt ex jobb, det sista jag gör på juristlinjen (om allt går som det är tänkt). det är inte bara lite, utan MYCKET läskigt. jag har börjat göra små listor på eventuella ex jobbs-ämnen och framtida yrken jag kan tänka mig, bara för att få ur det ur huvudet. det är svårt att koncentrera sig när det enda man verkar tänka på är om jag ska skriva uppsatsen inom arbetsrätt eller folkrätt. och vill jag har praktik eller inte? vilka specialkurser ska jag läsa? ska jag göra "smarta" val eller bara välja efter rolighetsgrad? spelar specialkurserna egentligen någon roll? jag vet att de gör det om man vill få praktik på UD, men ska jag satsa på det? eller kan pappa fixa något åt mig på sri lanka? miljoner frågor, inga svar.

jag skulle vara vilja få se en glimt av min framtid så att jag vet att det ordnar sig, vet att jag kommer ha ett jobb som jag triva med, som är utvecklande. det personliga livet känns just nu väldigt avlägset. som det ser ut nu har jag väldigt svårt att tänka mig att jag kommer sitta med man och barn om sju-åtta år, men man vet aldrig. större under har inträffat! lyckades ju trots allt ha pojkvän i 14 månader vilket jag definitivt inte trodde för två år sedan.

so many questions, so little time to answer them. jag får väl ha en tro om att det ordnar sig till slut, det gör det alltid. om inte annat för att jag är bananskalsglidarnas mästarinna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback