jag vill ha gröna kuddar

på mitt överkast vill jag ha tre fyra stora gröna kuddar. bredvid mina garderober vill jag ha en byrå att lägga mina saker i så jag får plats med mina skor. jag vill flytta det väggfasta skåpet och skaffa en soffa.

under mitt täcke vill jag ha en kille, en man, en pojke. en människa som kan somna bredvid mig, som kan göra mig trygg nog att somna. någon som ligger där när jag vaknar, som får mig att le trots att han har dreglat på min favoritkudde.

han ska hålla mig i handen på stan, jag ska få luta mitt huvud mot hans axel när vi sitter på bussen och jag är trött. han ska göra mig sådär lagom rädd för att förlora honom, bara tillräckligt mycket, så att jag känner att jag är kär.

han ska få mig att skratta, han ska säga åt mig när jag är löjlig och dryg. han ska få mig att må bra och inte låta mig stöta bort honom.

jag vill ha en människa under mitt täcke som är kär i mig, älskar mig, som jag älskar tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback