nytt liv del 2

ja... det var som jag befarade: storstaden för med sig en massa skit som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera än. fick en riktig ångestattack igår natt men tack vare min kära dagbok känns det nu bättre. jag inser nu att det kanske inte är en bra idé att gå från noll till hundra vad gäller saker att göra. jag inser även att man inte ska träffa exet som har ny flickvän innan man är 150 % säker på att man klarar av det.

jag har därför bestämt att följande saker inte längre ska spela någon roll eller helt och hållet inte få vara en del av mitt liv:

- n får göra vad fan han vill. jag orkar inte bry mig längre. det är alltid kul att träffa honom, men det kan inte (få) röra mig längre.
- 100-årsjubileet, bye bye. jag hinner inte, orkar inte, vill inte. kan inte gå runt och ha dåligt samvete 24/7 för något jag inte ens är intresserad av.
- viktklubb.se. jag får väg vad fan jag vill! visst så ska jag fortfarande tänka på vad jag stoppar i mig, men det är inte värt all ångest jag får när jag äter 50 kalorier för mycket. bite me, säger jag till det!

saker som jag definitivt ska behålla i mitt liv:

- kickboxning. vem trodde att det kunde vara så kul att slåss? inte jag!
- basketen är här för att stanna. mina små snorungar är hur söta som helst.
- skolan är min bästa vän i nästan 2 år till. inte alltid så kul, saknar ganska ofta motivation, men nu är det dags att bli klar!
-nobel ska bli så himla kul i år! måste bara få loss allt och alla.

nytt liv var det ja...

Kommentarer
Postat av: Kattis

Aah.. I like it! Bli av med onödig ångest! Vem bryr sig om man väger 5 kilo för mycket?

Kram kram!

2006-09-09 @ 12:12:25
Postat av: Linnea

Kickboxning verkar kanon bra, rensar skallen + blir av med aggressioner...

är du i skolan imorogn - måndag?

2006-09-10 @ 10:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback