the ex-factor

jag stör mig. jag stör mig på att hans ex är hemma. jag stör mig på att de hade en inplanerad fika (som aldrig blev av) och att hans anledning var att "hon har kommit hem nu". vad är det för anledning? det är många människor som kommer hem men bara för det så behöver man inte träffa dem bara dagar senare.

jag vet vad det är som stör mig:
1. han sa inte att de skulle träffas
2. jag vet inte varför det är så viktigt att träffa henne. men det är så viktigt att det inte spelar någon roll vad jag tycker om saken, han kommer träffa henne ändå.

jag förstår inte varför. den enda anledningen jag kan komma på är att han vill bevisa för sig själv att det inte finns några känslor kvar. dålig anledning. nu är det väl så att han bara vill träffa en person som var en del av hans liv i fem år och jag vet inte varför jag inte bara kan låta honom göra det utan att göra en så stor grej av det. men eftersom det känns så mycket att han ska träffa henne måste jag göra en grej av det, för min egen skull, annars är det att ta ett steg tillbaka in i mitt gamla mönster. det vill jag inte.


nu låter det som om allt är dåligt, men det är det inte. han är fortfarande världens bästa, jag förstår bara inte alltid hur han tänker.

Kommentarer
Postat av: Anonym

det blir viktigt för honom att träffa henne när du gör en stor grej av det. då känner han att han måste bevaka sina intressen (dvs att själv få bestämma vem han träffar och när..)

2007-04-23 @ 21:38:54
Postat av: Cicci

Ex är en farlig del för förhållandet. Inte för att det rör sig om snedsteg a´la otrohet utan snarare för att det får relationen i gungning att exen tar för stor plats i det gemensamma livet. Jag förstår hur du känner, och jag ville bara säga att du har rätt att känna som du gör! Därmed inte sagt att Han är en dålig människa eller skulle göra något som sårar dig! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback