jag hade i alla fall tur med vädret

meningen med terapi är väl ändå att man ska må bättre? varför känns det då alltid som man blivit överkörd med en ångvält när man kommer därifrån?

inom KBT ska man tydligen samarbeta med sin terapeut och säga ifall man inte litar på denne, eller honom i mitt fall. kommer gå jättebra, verkligen. jag tycker redan att han är ond för att han har gett mig en massa saker att göra. jag VILL inte sätta upp mål för min behandling, måste jag verkligen det? kan jag inte bara få gå dit och laja lite och sen gå hem och tro att jag kommer må bättre av det? är det så svårt?

vissa stunder undrar jag till och med om jag inte bara ska fortsätta må dåligt och strunta i det här. jag brukar sluta med saker som jag inte är bra på, och det här är jag verkligen helt värdelös på! kanske är därför jag går dit, men ändå... och sen har jag bara gått en gång, det kanske blir lättare?

jag är i alla fall sjukt snygg i håret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback