väl genomtänkt och mycket att säga

jag försöker fördriva tiden på ett iskallt coffee bean. om ca två timmar ska jag bege mig till center for policy alternatives för vidare transport till liberty plaza för bollywood film.

min vistelse här börjar lida mot sitt slut. det har varit bra veckor här i krigshärden. jag har sett både mindre och mer än vad jag trodde. av kriget har jag inte sett någonting. av landet har jag sett mer än jag trodde.

det kommer bli konstigt att komma hem. det är ny lägenhet, ny säng, evolutionerad pojkvän (han har numera tillräckligt långt hår för att ha en frisyr). jag undrar om jag är ny på något sätt. det är jag nog. lite säkrare i mig själv och det som är mitt. vågar lita på att saker och ting inte förändras allt för mycket bara för att jag är borta ett tag. men jag ska inte säga för mycket, är ju inte hemma än.

jag vet inte riktigt hur jag ska hinna med mitt liv när jag kommer hem, med uppsats, flytt, vänner, basket, träning. allt ska få plats på 6 veckor. men det ska gå bra. mitt liv är så ordnat och strukturerat för en gångs skull. det känns konstigt, men bra och skönt. jag behöver inte oroa mig. alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback